Vespa GTS 300 Supertech en nieuwe kleuren!

45524619_1861847090597100_2902090113209073664_n.jpg
Deze week was de EICMA Scooter en motorbeurs in Milaan en wij kunnen jullie vertellen dat daar de vernieuwde Vespa GTS300 Supertech gepresenteerd is. Deze Vespa zal naast wat optische aanpassingen ook 12% meer vermogen en 18% meer koppel gaan leveren! Toch wel iets waar wij heel blij van worden!

Met de introductie van de compleet nieuwe Vespa GTS SuperTech biedt de GTS-range voortaan keuze uit vijf ‘smaken’: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport en GTS SuperTech. Die laatste is het absolute topmodel en krijgt als eerste ‘large-body’ Vespa bijvoorbeeld een volledig digitaal instrumentarium met een 4,3 inch full-color TFT-scherm. Andere highlights zijn de speciale velgen, de geel uitgevoerde veer van de voordemper, de beschikbare kleuren Volcano Black en Matter Grey en een hightech afwerking van het zadel met dubbele bekleding en tweekleurige stiksels met gele accenten. Het Vespa MIA connectiviteitssysteem houdt de bestuurder bovendien altijd verbonden door de smartphone via Bluetooth te koppelen met de onboard elektronica van de GTS. Daarmee zijn bijvoorbeeld binnenkomende telefoontjes en berichten, maar ook navigatie, af te lezen van het digitale scherm van de scooter.

Vespa GTS
De Vespa GTS – het stijlvolle topmodel binnen de Vespa-serie – is nog begeerlijker geworden dankzij tal van technische en stijlupdates. Met behoudt van de zo kenmerkende elegantie onderscheidt de vernieuwde GTS zich bijvoorbeeld door LED-verlichting voor en achter, een nieuw ontworpen beenscherm, een nieuw gevormde handlebar en chroomaccenten op het voorspatbord, de achteruitkijkspiegels en de louvres aan de zijkant van het beenscherm. Achter lopen de zijpanelen nu onder de body door en krijgen de uitvoeringen met de nieuwe 300 hpe-motor nieuwe krukas- en uitlaatcovers. Het zadel is opgetrokken uit nieuwe materialen met een nieuwe vulling, voor nog meer rijcomfort voor de bestuurder en duopassagier.

Voor de aandrijving levert Vespa nu een nieuwe versie van de 300cc eencilinder, voorzien van 4-takt- en 4-kleppentechniek, waterkoeling en elektronische injectie. Een combinatie die garant staat voor nog pittigere prestaties én een lager brandstofverbruik. Met bijna 24 pk en 26 Nm aan trekkracht is het de krachtigste motor die ooit voor een Vespa leverbaar was. De vernieuwde CVT-transmissie dringt mechanische geluiden nu nog verder terug.

Gerelateerd